Orlen znów sponsorem Wisły, Vitay na koszulkach, konkursy dla płocczan

Od lewej: Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen oraz Jacek Kruszewski, prezes Wisły Płock

Od lewej: Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen oraz Jacek Kruszewski, prezes Wisły Płock

PKN Orlen i Wisła Płock podpiszą umowę dotyczącą sponsorowania piłkarskiego klubu. Nafciarze otrzymają pieniądze, koncern kupi też minimum 1000 karnetów i rozda je w promocjach dla posiadaczy karty Vitay.
O porozumieniu strony poinformowały podczas środowej konferencji prasowej w siedzibie koncernu. Orlen zostanie głównym sponsorem futbolistów z Płocka, podobnie jak Budmat. Przekaże pieniądze - kwota będzie siedmiocyfrowa.

W zamian na koszulkach piłkarzy pojawi się logo Vitay Club (z przodu i na rękawku).

- Dodatkowo wykupimy minimum 1000 karnetów na cały sezon, będzie je można wygrać w promocjach dla posiadaczy karty Vitay, a jest ich w Polsce ponad 4 mln - mówił Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen. - Przynajmniej połowa karnetów w ramach tych konkursów trafi do mieszkańców Płocka. Decyzja koncernu podyktowana jest społeczną odpowiedzialnością biznesu i odpowiada na oczekiwania kibiców, w zdecydowanej większości mieszkańców Płocka i regionu.

Nowa umowa nie oznacza żadnych zmian w finansowaniu sportu młodzieżowego czy SPR Wisła Płock (przypomnijmy, że szczypiorniści mają zagwarantowane 4,2 mln zł rocznie, kwota może być wyższa w przypadku bardzo dobrych wyników w rozgrywkach krajowych i Lidze Mistrzów; w ostatnich latach SPR otrzymywał w sumie ponad 6 mln zł).

Porozumienie z nafciarzami ma obowiązywać przez rok, jest opcja przedłużenia. - Liczę, że jeśli Wisła utrzyma się w ekstraklasie, umowa zostanie automatycznie przedłużona - potwierdził dyrektor Pasieka. - Liczę, że jeśli Wisła utrzyma się w ekstraklasie, umowa zostanie automatycznie przedłużona - potwierdził dyrektor Pasieka.

- Bardzo się cieszę, że po sześciu latach Oren wraca do sponsorowania piłkarzy. Długo było to niemożliwe, choć występowaliśmy o taką umowę, ale wreszcie udało się porozumieć - zaznaczył Jacek Kruszewski, prezes Wisły. - Cztery lata temu, gdy zostałem prezesem, miałem dwa marzenia: powrót klubu do ekstraklasy i Orlenu do sponsorowania Wisły. Udało się!

Co się stało, że Orlen zmienił zdanie? Bo jeszcze dwa miesiące temu dyrektor Pasieka podkreślał, że sponsorowanie piłki nożnej nie mieści się w polityce marketingowej spółki.

- Tak, mówiłem tak - przyznał Rafał Pasieka. - Lotos sponsoruje reprezentację Polski, nam nie wypadało zejść poniżej tego poziomu. Ale do zmiany strategii przekonali nas kibice oczekujący wsparcia klubu po awansie właśnie ze strony Orlenu.

Dlaczego logo Vitay na koszulkach, a nie Orlenu?

- To czysto biznesowa decyzja. Orlen to najlepiej rozpoznawalny brand w Polsce. Z kolei Vitay to jeden z najpopularniejszych programów lojalnościowych dla klientów, ma jeszcze potencjał.

Prezes Kruszewski dodał, że toczą się rozmowy z inną jeszcze firmą, która może został kolejnym głównym sponsorem klubu - jest jeszcze miejsce na koszulkach (z tyłu i na rękawkach), a także na spodenkach.

Wisła nie rozmawiała z Orlenem na temat ewentualnego zaangażowania finansowego koncernu w budowę stadionu w Płocku. - Ta sprawa jest poza klubem należącym do miasta. To miasto może prowadzić rozmowy, nie my. Na razie pracujemy na starym obiekcie dzień i noc, by za 10 dni, na inaugurację ekstraklasy, jakoś on wyglądał - stwierdził Kruszewski.

LOTTO Ekstraklasa 2018/19

lp. Drużyna M Pkt Br. Zw. R Por.
1 Piast Gliwice 37 72 57-33 21 9 7
2 Legia Warszawa 37 68 55-38 20 8 9
3 Lechia Gdańsk 37 67 54-38 19 10 8
4 Cracovia Kraków 37 57 45-43 17 6 14
5 Jagiellonia Białystok 37 57 55-52 16 9 12
6 Zagłębie Lubin 37 53 57-48 15 8 14
7 Pogoń Szczecin 37 52 57-54 14 10 13
8 Lech Poznań 37 52 49-48 15 7 15
9 Wisła Kraków 37 49 67-63 14 7 16
10 Korona Kielce 37 47 42-54 12 11 14
11 Górnik Zabrze 37 46 48-53 12 10 15
12 Śląsk Wrocław 37 44 49-45 12 8 17
13 Arka Gdynia 37 42 49-51 10 12 15
14 Wisła Płock 37 41 50-58 10 11 16
15 Miedź Legnica 37 40 40-65 10 10 17
16 Zagłębie Sosnowiec 37 29 49-80 7 8 22

  • Grupa mistrzowska
  • Grupa spadkowa